Racitor motorina
Racitor motorina - Radiator racire motorina
Racitorul de motorina este montat pe circuitul de retur al motorinei. Racitorul de motorina are rolul de a raci motorina care se intoarce de la injectoare si de la pompa de injectie sau de inalta presiune, pe retur in rezervor, astfel se impiedica acumularea de vapori in rezervor, si totodata prevenim si supraincalzirea pompei de motorina din rezervor. La unele masini poate fi montat in compartimentul motor in partea din fata, la altele pe sub masina fiind fixat de podeaua masinii, la unele modele de masini poate fi montat in fata rotii din stanga sau dreapta fata, in dreptul grilei inferioare de la bara de fata. Racitorul de motorina este in general dintr-un aliaj de aluminiu, pentru a face schimb de caldura foarte usor. Motorina care se intoarce de la injectoare si de la pompa de injectie sau de inalta presiune in rezervor trece prin racitorul de motorina, si se raceste atunci cand masina este in mers, iar printre celulele racitorului trece curentul de aer format datorita vitezei de deplasare a masinii.
Racitorul de motorina nu se poate infunda, prin el trece doar motorina curata / filtrata, provenita din returul de la injectoare si de la pompa de injectie sau de inalta presiune. Racitorul in schimb se poate sparge atunci cand este lovit accidental, in urma unui accident frontal sau in lateral. Daca racitorul este sub masina il putem sparge atunci cand circulam pe drumuri cu denivelari sau pot sarii pietre si sa il sparga. Racitorul de motorina in situatia in care este spart il putem inlocui in regie proprie sau putem merge la un service auto. Pentru a inlocui racitorul de motorina trebuie mai intai sa vedem unde este montat. Daca racitorul de motorina este montat sub masina mai intai trebuie sa ridicam masina pe cric si sa o asiguram pentru a fi siguri ca este bine suspendata. Pentru inceput desfacem conductele, care in general sunt clipsate cu o siguranta de plastic, iar apoi il desfacem din sistemul de prindere si il inlocuim cu noul racitor de motorina. Daca racitorul de motorina este prins pe trager in fata radiatorului de apa e necesar sa demontam partial bara de fata pentru a avea acces la racitor sa il putem inlocui. Daca racitorul este montat in fata rotii este nevoie sa demontam bara de fata pentru a avea acces sa il schimbam sau putem incerca sa demontam roata si aparatoarea de noroi in functie de tipul de masina si e posibil sa reusim sa il schimbam fara sa mai demontam bara de fata. Racitorul de motorina se poate achizitiona nou, dar este la un pret mai mare, sau il putem achizitiona din dezmembrari la un pret mai mic si trebuie sa fim atenti sa nu fie lovit si sa ne uitam atent sa nu fie fisurat.
Racitorul de motorina este montat pe circuitul de retur al motorinei. Racitorul de motorina are rolul de a raci motorina care se intoarce de la injectoare si de la pompa de injectie sau de inalta presiune, pe retur in rezervor, astfel se impiedica acumularea de vapori in rezervor, si totodata prevenim si supraincalzirea pompei de motorina din rezervor. La unele masini poate fi montat in compartimentul motor in partea din fata, la altele pe sub masina fiind fixat de podeaua masinii, la unele modele de masini poate fi montat in fata rotii din stanga sau dreapta fata, in dreptul grilei inferioare de la bara de fata. Racitorul de motorina este in general dintr-un aliaj de aluminiu, pentru a face schimb de caldura foarte usor. Motorina care se intoarce de la injectoare si de la pompa de injectie sau de inalta presiune in rezervor trece prin racitorul de motorina, si se raceste atunci cand masina este in mers, iar printre celulele racitorului trece curentul de aer format datorita vitezei de deplasare a masinii.
Racitorul de motorina nu se poate infunda, prin el trece doar motorina curata / filtrata, provenita din returul de la injectoare si de la pompa de injectie sau de inalta presiune. Racitorul in schimb se poate sparge atunci cand este lovit accidental, in urma unui accident frontal sau in lateral. Daca racitorul este sub masina il putem sparge atunci cand circulam pe drumuri cu denivelari sau pot sarii pietre si sa il sparga. Racitorul de motorina in situatia in care este spart il putem inlocui in regie proprie sau putem merge la un service auto. Pentru a inlocui racitorul de motorina trebuie mai intai sa vedem unde este montat. Daca racitorul de motorina este montat sub masina mai intai trebuie sa ridicam masina pe cric si sa o asiguram pentru a fi siguri ca este bine suspendata. Pentru inceput desfacem conductele, care in general sunt clipsate cu o siguranta de plastic, iar apoi il desfacem din sistemul de prindere si il inlocuim cu noul racitor de motorina. Daca racitorul de motorina este prins pe trager in fata radiatorului de apa e necesar sa demontam partial bara de fata pentru a avea acces la racitor sa il putem inlocui. Daca racitorul este montat in fata rotii este nevoie sa demontam bara de fata pentru a avea acces sa il schimbam sau putem incerca sa demontam roata si aparatoarea de noroi in functie de tipul de masina si e posibil sa reusim sa il schimbam fara sa mai demontam bara de fata. Racitorul de motorina se poate achizitiona nou, dar este la un pret mai mare, sau il putem achizitiona din dezmembrari la un pret mai mic si trebuie sa fim atenti sa nu fie lovit si sa ne uitam atent sa nu fie fisurat.