Racitor gaze

Racitor gaze

Racitorul de gaze este o piesa componenta a sistemului de recirculare a gazelor arse. Racitorul de gaze ajuta la cresterea performantelor motorului si in acelasi timp scad si noxele emise in atmosfera. Racitorul de gaze poate fi de mai multe feluri, unul simplu are o intrare si o iesire de lichid de racire, plus intrare si iesire pentru gaze. Racitoarele mai noi au si o clapeta care controleaza cantitatea de gaze care este racita si intoarsa in sistemul de admisie, de regula aceasta clapeta este controlata pneumatic de o electrovalva si un actuator pneumatic, electrovalva este controlata de calculatorul motor iar actuatorul deschide si inchide clapeta cu ajutorul vacuumului. Sa vedem de ce gazele trebuiesc racite? Gazele trebuiesc racite pentru ca ele au anumite proprietati si exista o corelatie intre: presiune, temperatura si volum. Gazele se dilata atunci cand sunt incalzite si creste volumul, cand sunt racite volumul scade. Atunci cand limitam volumul unui gaz, cum ar fi, spre exemplu in interiorul unui cilindru daca crestem temeratura presiunea se mareste, evident si invers atunci cand temeratura scade, scade si volumul si presiunea din interiorul cilindrului. Cu alte cuvinte atunci cand introducem gazul rece, iar ulterior se incalzeste prin aprinderea amestecului de carburant si aer, volumul gazului creste, implicit o sa cresca si presiunea in interiorul cilindrului. Gazul de esapament nu participa la procesul de combustie, dar datorita proprietati de a prelua caldura gazul ajuta la diminuarea varfurilor de temperatura si micsorarea vitezei de combustie, astfel obtinand reducerea emisiilor de oxizi de azot in atmosfera. In acelasi timp presiunea creata in momentul in care gazul se incalzeste, inainte de evacuare ajuta si la impingerea pistonului, plus ca obtinem mai putin zgomot iar motorul este mai silentios.

Problemele racitorului de gaze nu sunt multe, cea mai grava problema a unui racitor de gaze, este daca se sparge, in aceasta situatie lichidul de racire patrunde in circuitul de gaze si de aici in admisie, iar de aici este evacuat pe circuitul de evacuare. Putem constata ca racitorul de gaze este spart atunci cand scade nivelul lichidului de racire si nu gasim nici o urma de lichid pe motor sau pe sub masina, iar daca privim atent la esapament observam ca pe esapament ies aburi de la lichidul de racire. O alta problema ar mai fi sa se strice actuatorul care actioneaza clapeta racitorului de gaze. Daca racitorul este spart, trebuie inlocuit, daca este defect actuatorul, se poate inlocui doar actuatorul. Un alt racitor putem cumpara nou, dar este destul de scump, sau putem cumpara unul din dezmembrari la un pret mult mai mic. Tot aceleasi variante de achizitie avem si in cazul actuatorului. In aceasta situatie nefericita in care racitorul de gaze este spart sau actuatorul este defect, este bine sa facem reparatia in service, pentru ca de cele mai multe ori racitorul de gaze nu poate fi schimbat usor.

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!