Pompa apa

Pompa apa

Pompa de apa face parte din sistemul de racire al motorului. Pentru buna functionare a motorului este nevoie ca temperatura sa nu treaca de 90°, pentru a obtine aceasta temperatura avem nevoie de un sistem de racire al motorului. Sistemul de racire al motorului este compus din: furtunuri, tevi/conducte, teuri, coturi, radiator de racire, vas de expansiune, electroventilatoare sau la unele modele vascocuplaj, senzori de temperatura lichid racire, termocupla (comutator pentru electroventilatoare), termostat, curea de transmisie sau la unele modele curea de distibutie, si bineinteles pompa de apa, la care se adauga un sistem de orificii si caverne care impanzesc intreg motorul. Acest circuit este umplut de regula cu o solutie de antigel si apa distilata, mai poate fi umplut si cu apa, dar nu se recomanda. Se numeste pompa de apa pentru ca atunci canda a fost inventat motorul instalatia de racire era umpluta cu apa. Lichidul de racire este impins cu ajutorul pompei de apa dinspre radiator, unde avem lichid rece, in motor, inlocuind lichidul cald si impingandu-l in radiator unde se va raci, obtinand astfel o tempratura constanta. Pompa de apa are un rol important in sistemul de racire, fara aceasta nu s-ar putea asigura racirea motorului. Daca motorul se incalzeste foarte tare se poate gripa, acest lucru se poate intampla datorita faptului ca uleiul de ungere si majoritatea componentelor motorului isi pierd din proprietati la temperaturi mari (peste 120°). Pompa de apa este montat pe blocul motor in parte cu distibutia. Pompa de apa poate fi antrenata de cureaua de distributie sau de cureaua de transmisie. In general la motoarele care au curea de distributie, pompele de apa sunt antrenate de cureaua de distibutie, iar la motoarele cu lant de distributie pompele de apa sunt antrenate de cureaua de transmisie.

Pompa de apa se schimba atunci cand se strica, dar la motoarele la care pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie se recomanda inlocuirea pompei de apa atunci cand se schimba distributia. Se recomanda aceasta inlocuire odata cu schimbarea distributiei deoarece daca ulterior se strica pompa de apa, trebuie reluat tot procesul ca la schimbarea distributiei, iar de cele mai multe ori inlocuirea distributiei se face in service pentru ca este o operatie mai dificila, si nu este foarte ieftina, pompa de apa fiind ieftina in comparatie cu manopera pentru schimbarea distributiei. Daca pompa de apa este antrenata de cureau de transmisie procedura de inlocuire este mut mai simpla si se poate face si in regie proprie. Simptomele pompei de apa sunt putine, se poate auzi un scartait sau poate sa curga lichid de racire prin pompa. Pompa de apa nu se poate repara, atunci cand este defecta pompa de apa se inlocuieste cu una noua, se poate inlocui si cu una din dezmembrari.

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!