Motor fara anexe

Motor fara anexe - ansamblu de componente care transforma in cazul nostru energia termica in energie mecanica, care ulterior genereaza miscare.

Primului motor cu combustie internă care ardea în mod eficient combustibilul direct într-o cameră cu piston, a fost patentat si atribuit lui Nikolaus August Otto, in anul 1877. Desi unele studii istorice mai recente spun ca in 1854 italenii Eugenio Barsanti și Felice Matteucci au brevetat o primă versiune, care functiona eficient, a unui motor cu combustie internă. Aceste studii sustin faptul ca motorul Otto este inspirat in mai multe parti, din invențiile celor doi inventatori, desi cel putin deocamdata nu exista nici un fel de documentatie despre motorul creat de cei doi inaintea lui Nikolaus August Otto.

Motoarele cu ardere interna functioneaza pe baza unui mecanism de tip biela-manivela. Motorul fara anexe are doua tipuri de componente/piese, pe de o parte sunt piesele fixe iar pe de alta piesele mobile. Piesele fixe sunt: bloc motor, cilindru, chiulasa, lagarele paliere precum si cuzinetii lagarelor paliere. Piesele mobile sunt urmatoarele: pistonul, segmentii, boltul pistonului, biela, cuzinetii bielei, arborele cotit. Evident in componenta mecanismului motor mai intra si alte piese, dar acestea sunt cele mai importanta.Motoarele cu ardere interna se impart in doua mari categori: motoare Diesel care ard motorina si motoare care ard benzina, ambele categori au acelasi principiu de functionare si transforma enrgia termica in energie mecanica.

Vom enumera in cele ce urmeaza o parte din simptomele unui motor defect:
- motorul consuma ulei si scoate fum albastru, aceste simptome pot fi de la uzura segmentilor sau cilindrilor, sau de la uzura simeringurilor supapelor;
- motorul functioneaza neregulat si se aud batai in partea de sus a motorului, in aceasta situatie motorul poate avea probleme cu supapele chiulasei sau cu axul/axele cu came;
- motorul este blocat si nu se invarte, in acest caz e posibil ca unul, sau mai multi cuzineti sa fie deteriorati, iar in acesta situatie in cele mai multe cazuri se deterioreaza si arborele cotit.
In general motorul se defecteaza atunci cand: nu este exploatat corespunzator, atunci cand nu este intretinut, atunci cand nu se schimba uleiul la timp, atunci cand nu se fac reviziile la timp, atunci cand o piesa anexa se strica si nu este inlocuita la timp, atunci cand pierde lichidul de racire si nu este complectat la timp.

Pentru a repara o masina care are motorul defect avem doua optiuni: prima optiune este sa reparam motorul, iar cea de-a doua optiune este inlocuirea motorului. Pentru reparatia motorului este bine sa apelam la un service specializat in reparatii de motoare. Pentru inlocuirea motorului e nevoie sa achizitionam un alt motor, care poate fi nou si in acest caz foarte scump, sau poate fi cumparat de la un dezmembrator/vanzator de piese autorizat, in aceasta situatie e posibil ca intreaga operatiune sa fie mai ieftina decat reparatia motorului.

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!