Capota motor

Capota motor sau Capota fata - este partea de caroserie care acopera motorul

Capota motorului sau capota de fata este elementul de caroserie care acopera motorul. Capota motorului se intinde de la parbriz pana la bara de fata, iar in lateral intre cele doua aripi de fata. Capota motor poate fi din fier sau din aluminiu. Majoritatea capotelor care sunt montate pe masinile din zilele noastre sunt prinse in balamale in partea dinspre parbriz si se deschid din fata. Capota motorului se inchide pe trager, avand o broasca principala care se deschide din interiorul masinii cu ajutorul unui maner si a unui cablu care face legatura intre maner si broasca, si se inchide pur si simplu prin apasare. Capota fata mai are si o broasca de siguranta care se deschide din exterior, si bine inteles se inchide odata cu broasca principala prin apasare, aceasta broasca este montata suplimentar pentru siguranta in eventualitatea in care se deschide accidental broasca principala.. In trecut masinile erau echipate cu capote de motor care se deschideau din lateral sau dinspre parbriz. Pe capota de motor se gasesc stropitorile pentru curatarea parbrizului, in partea dinspre parbriz unele capote au grile pentru ventilatia motorului. In partea din fata a capotei avem o grila care se numeste Grila radiator, si are rolul de a permite aerului sa ventileze radiatoarele si in acest fel sa ajute la racirea motorului pe de o parte, iar pe de alta parte are rol de design exterior. Capota motorului impreuna cu celelate elemente de caroserie da forma automobilului si il face sa fie diferit fata de alte modele. Pentru a asigura o insonorizare cat mai buna majoritatea capotelor de motor, la interior sunt captusite cu un capitonaj special pentru fiecare model in parte. La majoritatea masinilor capota motor este vopsita in aceeasi culoare ca si restul caroseriei.

Putem ajunge in situatia de a schimba capota motorului doar in doua situatii: o situatie in care e nevoie sa schimbam capota motor este aceea, in care fierul din care este facuta rugineste, de alfel putin probabil, iar cea dea doua situatie este aceea in care capota motor se deterioreaza si se stramba in urma unui accident. Pentru inlocuirea capotei de fata trebuie sa achizitionam alta capota de motor, putem cumpara una noua, dar trebuie vopsita, sau putem cumpara una de la un parc de dezmembrari, in culoarea masinii si economisim si timp si bani.Daca cumparam o capota noua, si trebuie vopsita, e nevoie sa mergem la un service auto care are si sectie de vopsitorie si tinichigerie. Daca cumparam capota de la un parc de dezmembrari o putem monta in regie proprie, trebuie doar sa fim atenti ca atunci cand o fixam in balamale sa o aliniem perfect cu aripile de fata si cu bara de fata. Totusi daca schimbam capota in urma unui acciedent rutier e bine sa schimbam si balamalele pentru a fi siguri ca reusim sa aliniem perfect capota cu restul componentelor. Personal eu recomand inlocuirea capotei motorului cu una din dezmembrari cu aceeasi culoare ca si masina, pentru ca o capota revopsita nu are acceasi durata de viata (vopseaua se deterioreaza mult mai repede atunci cand capota nu este vopsita in conditii optime).

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!