Bara spate dezechipata

Bara spate sau spoiler spate

Bara de spate este o piesa care face parte din categoria elementelor de caroserie. Masinile au inceput sa fie echipate cu bara de spate acum mai bine de 100 de ani. La inceput barele de spate erau metalice si in general erau cromate si atunci ca si in prezent bara de spate facea parte din designul masinii. Bara de spate a fost conceputa ca si masura de siguranta, avand rolul de a proteja in cazul impactului. Frederick Simms a inventat bara de protectie capabila sa absoarba un soc usor, producatori de automobile au inteles cat de importanta este bara de protectie si au inceput sa doteze masinile cu acest element de siguranta. Ford precum si alti producatori au inceput pe la sfarsitul anilor '20 sa monteze pe toate modelele bara de protectie atat pe fata cat si pe spate, in afara de siguranta bara de spate mai avea si rol estetic, toate barele erau metalice si neaparat cromate. Pana in ani '60 barele de spate cromate au devenit un accesoriu important pentru automobile, nu mai existau masini care sa nu aiba in dotare acest element de caroserie. Toti producatori de masini se mandreau cu barele metalice cromate, care ofereau un plus de siguranta in cazul unui impact precum si un plus de distinctie pentru fiecare model in parte. Inca din ani '40 barele de protectie din spate au inceput sa faca parte integranta din aspectul masini, fiecare producator avea conceptul lui de bara, formele au inceput sa devina rotunjite, se mulau pe caroseria masinii devenind parte integanta din designul masinii. In 1973 autoritatile americane au stabilit reguli pentru omologarea barelor de spate, ulterior tote legislatiile au stabilit aceste reguli. Bara de spate trebuie sa protejeze cat mai mult, astfel la o viteza de 4 km/h trebuie sa ofere protectie de 100%. In ani '80 a aparut o alta regula obligatorie, bara de spate trebuie sa fie montat la o distanta minima de sol de 40cm si maxima de 50cm. Ulterior bara de spate trebuia sa faca fata si loviturilor din lateral respectiv in colturi, asa au inceput barele sa fie din ce in ce mai late si sa se extinda pe aripile din spate pana la nivelul rotilor din spate. La sfarsitul anilor '80 unii producatori precum Porsche, Chevrolet ori Bmw, au gasit o metoda inedita prin care bara de spate sa nu mai fie din fier si cromata, schimband astfel designul masinilor si ducandu-l la un alt nivel, au renuntat la bara metalica cromata imbracand spatele masinii cu o masca din plastic care sa se inchida perfect pe caroseria masinii, imbracand astfel bara metalica de siguranta din spatele masinii, iar astfel bara de otel din spate s-a transformat in armatura bara spate. Din acel moment bara de spate din otel cromata, a devenit istorie, ea exista acum in dotarea masinilor dar nu mai este cromata, este pur si simplu din otel si este acoperita de bara de protectie din plastic pe care o vedem in spatele masinilor. Incepand cu anii '90 barele sunt din ce in ce mai elegante contopindu-se cu caroseria masinii, ele fiind vopsite in aceeasi culoare cu restul caroseriei. In zilele noastre mai vedem bare de spate cromate pe unele suv-uri concepute pentu off-road.

Bara de spate se poate deteriora doar in cazul unui accident sau se mai poate exfolia lacul si vopseau de pe bara de spate. In ambele situatii pentru reparatie este bine sa mergem la un service auto specializat in tinichigerie si vopsitori. Putem schimba bara de spate si in regie proprie totusi pentru acest lucru in primul rand e necesar sa achizitionam o bara de spate in culoarea masinii, barele de spate noi nu se vand vopsite, pentru a gasi o bara in culoarea masini trebuie sa apelam la parcuri de dezmembrari auto. Bara de spate se fixeaza pe aripile de spate in suporti pe care se clipseaza, este prinsa in suruburi sau bumbi de aripi si de aparatorile de noroi din spatele rotilor, iar in spate se inchide pe caroserie tot cu suruburi sau bumbi. Mai intai desurubam suruburile sau extragem bumbi, dupa care impingem bara de spate spre spate pentru a o desprinde din suporti, aceasta operatie de inlocuire dureaza maxim 30 minute.

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!