Oglinda stanga
Oglinda stanga sau Oglinda retrovizoare stanga
Majoritatea automobilelor au montate din fabrica trei oglinzi retrovizoare. Sunt putini cei care stiu de cand se folosesc oglinzile retrovizoare la automobile. Oglinda retrovizoare a fost patentata de catre Elmer Clinton Adolph Berger in anul 1921. Dar pentru prima oara oglinda retrovizoare a fost folosita in cursa de la Indianapolis 500 in anul 1911 de catre pilotul Ray Harroun. Oglinda stanga poate fi de mai multe feluri avand diverse optiuni, vom incerca in randurile ce urmeaza sa enumeram toate tipurile de oglinzi. Oglinda stanga manuala asa cum o stim pe masinile din zilele noastre este montata pe usa din stanga fata si se regleaza cu ajutorul unui buton care actioneaza patru cabluri montate intre buton si sticla oglinzii. In trecut oglinda stanga manuala era prevazuta cu doua rotule care permiteau reglarea oglinzii, o rotula inferioara montata in partea de jos a bratului oglinzii si una in partea de sus a oglinzii. Oglinda stanga electrica se regleaza cu ajutorul unui motoras electric care actioneaza sticla oglinzii in patru pozitii stanga, dreapta si sus, jos. Majoritatea oglinzilor din zilele noastre sunt prevazute cu un sistem de degivrare avand pe spatele sticlei oglinzii montata o rezistenta electrica care incalzeste sticla oglinzii. Unele oglinzii stanga sunt si rabatabile electric, in sensul ca ele se pliaza electric catre usa atunci cand sunt parcate. Acest sistem ajuta la prevenirea lovirii oglinzii de catre trecatori sau de catre alte automobile care trec pe langa masina parcata. Sticla oglinzii poate fi si ea de mai multe feluri: normala, poate fi albastra sau poate fi heliomata ( se inchide la culoare atunci cand razele farurilor masinilor din spate bat in sticla oglinzii, si nu le reflecta catre ochii soferului).
Majoritatea automobilelor au montate din fabrica trei oglinzi retrovizoare. Sunt putini cei care stiu de cand se folosesc oglinzile retrovizoare la automobile. Oglinda retrovizoare a fost patentata de catre Elmer Clinton Adolph Berger in anul 1921. Dar pentru prima oara oglinda retrovizoare a fost folosita in cursa de la Indianapolis 500 in anul 1911 de catre pilotul Ray Harroun. Oglinda stanga poate fi de mai multe feluri avand diverse optiuni, vom incerca in randurile ce urmeaza sa enumeram toate tipurile de oglinzi. Oglinda stanga manuala asa cum o stim pe masinile din zilele noastre este montata pe usa din stanga fata si se regleaza cu ajutorul unui buton care actioneaza patru cabluri montate intre buton si sticla oglinzii. In trecut oglinda stanga manuala era prevazuta cu doua rotule care permiteau reglarea oglinzii, o rotula inferioara montata in partea de jos a bratului oglinzii si una in partea de sus a oglinzii. Oglinda stanga electrica se regleaza cu ajutorul unui motoras electric care actioneaza sticla oglinzii in patru pozitii stanga, dreapta si sus, jos. Majoritatea oglinzilor din zilele noastre sunt prevazute cu un sistem de degivrare avand pe spatele sticlei oglinzii montata o rezistenta electrica care incalzeste sticla oglinzii. Unele oglinzii stanga sunt si rabatabile electric, in sensul ca ele se pliaza electric catre usa atunci cand sunt parcate. Acest sistem ajuta la prevenirea lovirii oglinzii de catre trecatori sau de catre alte automobile care trec pe langa masina parcata. Sticla oglinzii poate fi si ea de mai multe feluri: normala, poate fi albastra sau poate fi heliomata ( se inchide la culoare atunci cand razele farurilor masinilor din spate bat in sticla oglinzii, si nu le reflecta catre ochii soferului).