Far stanga

Far stanga - Corp de iluminat montat la autovehicule in fata, pe partea stanga, care proiecteaza lumina intr-o anumita directie sub forma unui fascicul divergent.

Primele dispozitive de iluminat montate pe autovehicule au fost lampile cu acetilena, aceste lampi au fost montate pe automobile pana la sfarsitul anilor 1800. Farurile cu acetilena erau folosite la trasuri inca de la jumatatea secolului 19, si aveau denumirea de lampi cu acetilena. Primul bec electric a fost montat pe un far de masina in anul 1896, dar in acele vremuri durata de viata a unui bec electric era destul de scurta din cauza materialelor care erau folosite pentru filament. In 1917 Cadillac produce prima masina de serie dotata cu faruri cu bec electric avand doua faze, una scurta si una lunga, sau de intalnire si de drum. In trecut majoritatea masinilor aveau cate doua faruri pe fiecare parte cate unul pentru fiecare faza. In SUA pana la inceputul anilor 1980 farurile erau standard pentru toate masinile, puteau fi doar rotunde de o anumita dimensiune. In Europa farurile unei masini nu trebuia sa respecte forma rotunda, puteau avea orice forma cu conditia sa respecte un anumit standard de proiectie a fasciulului de lumina. Pe masura ce industia constructiilor de masini ia amploare, farurile masinilor sunt din ce in ce mai complexe. In anul 1962 producatorii europeni de becuri si faruri pentru masini, inventeaza becul cu iod cu doua faze, pe care noi astazi il stim sub denumirea de bec cu halogen sau H1. Chiar si astazi foarte multe modele de masini noi sunt echipate cu becuri cu halogen. In trecut majoritatea masinilor aveau cate doua faruri pe fiecare parte, o lampa de pozitie si o lampa de semnalizare, in prezent majoritatea masinilor au cate un singur far pe fiecare parte iar in el este incorporata si lampa de pozitie precum si cea de semnalizare. Unele faruri au becuri separate pentru faza scurt si faza lunga, altele au un singur bec cu doua filamente. In 1991 bavarezii de la BMW monteaza pe modelu de varf 750 faruri cu bec cu xenon, detronand astfel suprematia becurilor cu halogen. In 2007 cei de la Lexus monteaza primul far cu tehnologie led pe un autoturism. In 2014 cei de la Audi monteaza primul far cu tehnologie laser pe un autovehicul. Farurile masinilor sunt din ce in ce mai complexe, sunt un ansamblu de componente din ce in ce mai sofisticate.

In cazul farurilor cu halogen defectiunile unui far sunt putine si simple, se poate arde becul, sau se poate defecta motorasul care regleaza farul, in cel mai rau caz se poate deteriora instalatia electrica si mufele din far, dar cam atat. Defectele sunt la vedere si destul de simplu de remediat, dar in general este bine sa mergem la un service auto pentru reparatie. Incepand cu farurile cu xenon deja lucrurile se complica, e nevoie de diagnoza pentru a afla ce defect are farul, iar operatia de reparatie este mai complexa. Daca farul este spart in urma unui accident si trebuie inlocuit putem cumpara un far nou sau unul second-hand de la dezmembrari. Putem inlocui farul in regie proprie sau putem merge la un service auto pentru aceasta operatie. Daca optam sa il schimbam in regie proprie atunci trebuie sa demontam mai intai bara de fata, scoatem mufa care alimenteaza farul, dupa care demontam farul, are trei sau patru prinderi, ulterior montam farul nou, cuplam mufa electrica si montam bara la loc avand grija sa o aliniem perfect cu celelalte elemente de caroserie.

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!