Aeroterma

Aeroterma - incalzeste sau raceste interiorul automobilului

Aeroterma este un ansamblu de componente care ajuta la reglarea temperaturii din interiorul automobilului, vara raceste aerul din interior, iar iarna incalzeste aerul. Piesele componente ale aerotermei sunt: calorifer prin care circula lichidul de racire din motor, calorifer electric, vaporizator (radiator de racire cu freon), clapete, motorase clapete, tubulaturi prin care circula aerul cald sau rece, ventilator aeroterma, rezistenta trepte ventilator aeroterma, comanda clima (ac sau doar ventilatie), senzori temperatura interior, filtru polen, si carcasa aerotermei care uneste si incorporeaza toate componentele.In trecut aeroterma incalzea aerul din interior iarna, iar vara cu ajutorul ventilatorului recircula si ventila aerul din interior obtinand astfel o temperatura mai mica. Urmatorul pas a fost montarea aerului conditionat, la inceput reglajul aerului conditionat se facea manual. Pe masura ce tehnologia a evoluat, pe masini au inceput sa se monteze instalatii de climatizare complexe care pot asigura o temperatura constanta in interior indiferent de temperatura exterioara.

Simtomele unei aeroterme defecte sunt multe, unele dintre ele ar putea fi: nu mai functioneaza ventilatorul, ventilatorul functioneaza doar pe o treapta, nu mai regleza temperatura, pe unele guri de ventilatie baga aer rece pe altele aer cald, iarna baga doar aer rece, vara nu baga aer rece, se aude un huruit sau scartaie, se aburesc geamurile iarna. In functie de simptoma putem identifica piesa defecta din ansamblul aerotermei. Daca ventilatorul nu mai functioneaza poate fi defect motorul ventilatorului sau rezistenta de trepte sau chiar comanda. Ventilatorul functioneaza doar pe o treapta, in aceasta situatie de cele mai multe ori este defecta rezistenta de trepte, dar poate fi si comanda defecta. Atunci cand nu mai regleaza temperatura putem avea senzori de temperatura defecti, clapete defecte, motorase care actioneaza clapetele sau senzorul de presiune de pe circuitul de freon, sau robinetul de caldura de pe circuitul de lichid de racire. In situatia in care pe unele guri de ventilatie baga aer rece iar pe altele aer cald e posibil ca un motoras de la o clapeta sa fie defect, sau o clapeta rupta. Daca iarna nu baga aer cald e posibil sa fie infundat caloriferul sau sa nu avem suficient lichid de racire in instalatie. Vara nu baga aer rece, e posibil sa fie defect senzorul de presiune freon sau sa nu mai fie freon in instalatie. Daca se aude un huruit/scartait inseamna ca este defect ventilatorul, de fapt motorul ventilatorului dar acestea se inlocuiesa impreuna deoarece ventilatorul este capsulat pe motorul care il invarte. Atunci cand se aburesc geamurile poate fi defecta clapeta de la recircularea aerului din exterior catre interior, motorasul respectivei clapete, sau comanda acestora.

Pentru a rezolva problemele cauzate de o aeroterma defecta este bine sa mergem la un service pentru diagnoza si reparatie. In general problemele aerotermei sunt destul de greu de remediat, pentru anumite defectiuni e necesar sa demontam plansa de bord pentru a inlocui o piesa defecta. Piesa care trebuie inlocuita o putem cumpara noua sau o putem cumpara din dezmembrari.

Alege Marca

Formular cerere piesa(e) auto

Anunt de la o Persoana Fizica
Publica un astfel de anunt daca nu ai piesa sau piesele pe care un client ti le-a cerut.
Trebuie sa introduci numele complet!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci o adresa de email valida!
Trebuie sa introduci un numar de telefon valid!
Trebuie sa introduci marca!
Trebuie sa introduci modelul!
Trebuie sa introduci generatia si/sau anul de fabricatie!
Trebuie sa introduci celputin o piesa auto!